ITIL® v SR
PRÍSTUP ITIL® je na Slovensku v začiatkoch
Prístup ITIL® (Information Technology Infrastructure Library), ktorý je fakticky v súčasnosti globálnym štandardom v oblasti riadenia IT služieb, je známy len v 12,1% vybraných slovenských podnikov a organizácií. Znalosť prístupu ITIL® bola častejšia medzi organizáciami s počtom 250 a viac zamestnancov a organizáciami v Bratislavskom kraji. Vyplýva to z výsledkov prieskumu „ITIL® V SR”, ktorý v septembri 2005 realizovala spoločnosť TNS SK na vzorke 207 podnikov s počtom 50 a viac zamestnancov.
Znalosť prístupu ITIL® ako rámca pre riadenie IT služieb v organizácii
Všetci respondenti (N=207)
podiel v percentách.
„ Už dlhšie registrujeme na trhu zvýšený záujem o ITIL®, ako prístup k riadeniu IT služieb. Podnikom začína podstatne viacej záležať na riadení IT služieb, ako na riadení ICT infraštruktúry. Preto sme sa rozhodli zadať agentúre TNS SK tento prieskum, ktorý priniesol zaujímavé výsledky v tejto oblasti pre komunitu IT profesionálov v SR. Prezentácia výsledkov tohoto prieskumu je jedným z dôvodov, prečo organizujeme vo štvrtok 6. októbra odborný seminár „ITIL® v SR“ na túto tému”, povedal Miroslav Havelka, riaditeľ spoločnosti Omnicom Slovakia s.r.o..
Hoci prístup ITIL® je málo známy, je o neho relatívne vysoký záujem. Prístup ITIL® plánuje zaviesť takmer polovica z organizácií, ktoré prístup poznali a nemajú ho ešte zavedený.
Organizácie, ktoré plánujú nasadiť prístup ITIL®
Iba tie, ktoré poznajú prístup ITIL® a nemajú ho nasadený (N=17)
podiel v percentách.