Prejsť na obsah stránky
Best Practice - Home
Vyhľadávanie
omnicom education
FacebookTwitterLinkedIn
0 položiek
€0
  • Home
  • Aktuality
  • Best practice
  • Kurzy
  • Workshopy
  • O nás
Prejsť na navigáciu

Certifikácia systému riadenia služieb

Táto certifikácia slúži k overeniu zhody jednotlivých prvkov systému riadenia služieb, ktorý je implementovaný v konkrétnej organizácii, s požiadavkami normy ISO/IEC 20000. 

Realizovať certifikačný audit môžu iba tzv. Certifikačné autority (Certification Bodies), ktoré sú autorizované na túto činnosť buď vlastníkmi schém, alebo národným akreditačným orgánom, prípadne oboma, čo je najvyššou zárukou odbornosti audítorov.

Vlastný priebeh tejto certifikácie je viac menej zhodný s dobre známou certifikáciou systémov riadenia kvality podľa normy ISO 9001. V prípade, ak organizácia pri certifikačnom audite preukáže splnenie všetkých nutných požiadaviek normy ISO/IEC 20000, získa certifikát, ktorý dosvedčuje, že systém riadenia služieb IT v danej organizácii je nastavený v zhode s požiadavkami tejto medzinárodnej normy.

Podrobnosti o tom, ako tento systém riadenia služieb implementovať a z akých procesov pozostáva, sú uvedené na tomto webe v sekcii ISO/IEC 20000, informácie o certifikačnej schéme ako takej, spôsobu akreditácie certifikačných autorít a ďalšie podrobnosti sú uvedené na webe certifikačnej schémy ISO/IEC 20000.

Pre úplnosť dodajme, že existuje aj certifikácia znalostí obsahu normy ISO/IEC 20000 a schopností s touto normou pracovať, a to ako v role praktika, ktorého ólohou je systém riadenia služieb v organizácii nastaviť v zhode s normou, tak v role audítora, ktorého úlohou je realizovať certifikačný audit. Tieto certifikácie však patria do schémy Certifikácie profesnej spôsobilosti, kde ich nájdeme medzi tzv. Complementary Qualifications. 

Pozn: V rámci prípravy na certifikačný audit spoločnosti je možné využiť služby externých konzultantov, ktorí disponujú certifikátom ISO/IEC 20000 Consultancy Certificate a ktorí dokážu u záujemcov realizovať pre-audit. Pre bližšie informácie kontaktujte sales@omnicom.sk 

  • Service Management & ITIL®
    • Service Management a ITSM - čo to je?
    • Service Management - prínosy
    • Service Management podľa ITIL®4
    • ITIL® - čo to je?
    • ITIL® - História a vývoj
    • ITIL® Service value system
    • ITIL® Service value chain
    • ITIL® The four dimensions of service management
    • ITIL® The guiding principles
    • ITIL® Practices
    • Čo (ne)môžeme od ITIL® očakávať
    • ITIL® Adopt & Adapt
    • Rozdiely ITIL®4 a ITIL® V3
    • ITIL®4 často kladené otázky (FAQ)
    • Kepner-Tregoe®
    • Certifikácia nástrojov
  • Project management & PRINCE2®
    • Rozdiely medzi PRINCE2®, PRINCE2 Agile® a Agile Scrum
    • Čo je to PRINCE2®
    • Prínosy PRINCE2®
    • Princípy PRINCE2®
    • Témy PRINCE2®
    • Procesy PRINCE2®
  • DevOps
    • Development – Operation - ALM
    • Vlastnosti prostredia DevOps
    • Ako funguje DevOps
    • Prínosy DevOps
  • Agility
    • Čo je to Agile Scrum
    • Prínosy Agile Scrum
    • Princípy Agile Scrum
  • Digital Transformation
    • Digitálny svet
    • Digitálna organizácia
    • Digitálna transformácia
    • Progresívne praktiky
    • Techniky podporujúce Digitálnu transformáciu
    • VeriSM™
    • VeriSM™ model
    • VeriSM™ aktivity
  • Lean IT
    • Lean Management
    • Princípy
    • Plytvania
    • Techniky
  • ISO20000
    • História ISO/IEC 20000
    • Štruktúra normy ISO/IEC 20000
    • Procesy podľa ISO/IEC20000
    • Postup pri implementácii ISO/IEC 20000
    • Certifikácia systému riadenia služieb
  • Business analysis (Biznis analýza)
    • Prístup k biznis analýze
    • Procesný model biznis analýzy
    • Investigatívne techniky
    • Tvorba „business case“
    • Rola Biznis analytik
  • Webináre

AKTUALITY

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • DevOps
  • Agile
  • LEAN IT
  • ISO 20000

BEST PRACTICE

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • Agile Scrum
  • LeanIT
  • DevOps 
  • VeriSM™

VZDELÁVANIE

  • ITIL® kurzy
  • PRINCE2® kurzy
  • DevOps kurzy
  • Agile Scrum kurzy
  • VeriSM™ kurzy
  • LEAN IT kurzy

WORKSHOPY

  • Blockchain
  • DevOps
  • Kanban

PARTNERI

  • AXELOS
  • EXIN 
  • PeopleCert 
  • The Open Group
  • itSMF Slovensko
  • NIKAR

PODMIENKY

  • Obchodné podmienky
  • Osobné údaje
  • Cookies

ITIL®, PRINCE2® a PRINCE2 Agile® sú registrované ochranné známky spoločnosti AXELOS Limited používané s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené. The Swirl logo™ je ochranná známka spoločnosti AXELOS Limited používaná s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené.

VeriSM™ je registrovaná ochranná známka spoločnosti IFDC. IT4IT™, TOGAF® and The Open Group Certification mark are registered trademarks of The Open Group.

OMNICOM® je registrovaná ochranná známka © 2008-2023, OMNICOM, s.r.o. – Všetky práva vyhradené