Prejsť na obsah stránky
Best Practice - Home
Vyhľadávanie
omnicom education
FacebookTwitterLinkedIn
0 položiek
€0
  • Home
  • Aktuality
  • Best practice
  • Kurzy
  • Workshopy
  • O nás
Prejsť na navigáciu

Štruktúra normy ISO/IEC 20000

Norma ISO/IEC 20000 má v súčasnosti nasledujúce časti:

•    ISO / IEC 20000-1: 2018 („časť 1“) Riadenie služieb – Definuje požiadavky na služby na „zavedenie, implementáciu, udržiavanie a neustále zlepšovanie systému riadenia služieb (SMS). Návrh, prechod, dodávka a zlepšovanie služieb, ktoré spĺňajú požiadavky a prinášajú hodnotu zákazníkom, používateľom a organizáciám, ktoré poskytujú služby.

•    ISO / IEC 20000-2: 2012 Pokyny pre systémy riadenia služieb – poskytujú usmernenie pre systémy riadenia aplikácií založené na požiadavkách ISO / IEC 20000-1: 2011. V súčasnosti sa aktualizuje s cieľom poskytnúť usmernenie k norme ISO / IEC 20000-1: 2018 a plánuje sa zverejnenie v polovici roka 2019.

•    ISO / IEC 20000-3: 2012 Usmernenie k definovaniu rozsahu a použiteľnosti ISO / IEC 20000-1 – poskytuje usmernenie o rozsahu definovania, použiteľnosti a demonštrácie zhody pre poskytovateľov služieb. Dopĺňa rady uvedené v ISO / IEC 20000-2, ktorá poskytuje návod pre implementáciu SMS V súčasnosti sa aktualizuje s cieľom poskytnúť usmernenie k norme ISO / IEC 20000-1: 2018 a plánuje sa zverejnenie v polovici roka 2019.

•    ISO / IEC 20000-4: 2010 Model hodnotenia procesov – Táto TR bola stiahnutá a odkazuje na „Process Reference Model (PRM)“ a „Process Assessment Model (PAM)“. V závislosti na aktualizáciu ISO/IEC 20000-1:2018, časti 1. je vyvinutý ISO / IEC JTC1 / SC7 v sérii noriem radu 33000.

•    ISO / IEC 20000-5: 2013 Plán implementácie ISO / IEC 20000-1 – popisuje ako čo najlepšie splniť požiadavky ISO / IEC 20000-1. ISO / IEC 20000-5 bude aktualizovaná na základe aktuálnej verzie ISO / IEC 20000-1.

•    ISO / IEC 20000-6: 2017 Audit a certifikácia systémov riadenia služieb – stanovuje požiadavky na kontrolné orgány na posudzovanie zhody s ISO / IEC 20000-1.

•    ISO / IEC 20000-7: Usmernenie pre integráciu a koreláciu ISO / IEC 20000-1: 2018 s ISO 9001: 2015 a ISO / IEC 27001: 2013 – poskytuje usmernenie pre integráciu s uvedenými normami. V súčasnosti sa vyvíja a plánuje sa zverejnenie v polovici roka 2019.

•    ISO / IEC 20000-9: 2015 Návod na aplikáciu ISO / IEC 20000-1 na cloudové služby –poskytuje návod na používanie ISO / IEC 20000-1: 2011 pre poskytovateľov služieb poskytujúcich cloudové služby.

•    ISO / IEC 20000-10: 2018 Koncepcie a slovná zásoba – opisuje základné koncepty ISO / IEC 20000, identifikujúce rôzne časti ISO / IEC 20000-1: 2018, ako aj vzťahy medzi ISO / IEC 20000 a inými medzinárodnými normami a technickými správami. Táto časť ISO / IEC 20000 tiež vysvetľuje terminológiu použitú v sérii ISO / IEC 20000.

•    ISO / IEC 20000-11: 2015 Návod na vzťah medzi ISO / IEC 20000-1 a rámcami riadenia služieb: ITIL® – je technická správa, ktorá poskytuje návod na vzťah medzi ISO / IEC 20000-1: 2011 a bežne používaným rámcom riadenia služieb ITIL.

•    ISO / IEC 20000-12: 2016 Návod na vzťah medzi ISO / IEC 20000-1 a rámcami riadenia služieb: CMMI-SVC – je technická správa, ktorá poskytuje návod na vzťah medzi ISO / IEC 20000-1: 2011 a bežne používaným rámcom riadenia služieb CMMI-SVC.

•    ISO / IEC 20000-13: Návod na vzťah medzi ISO / IEC 20000-1 a rámcami riadenia služieb: COBIT – je technická správa, ktorá poskytuje návod na vzťah medzi ISO / IEC 20000-1: 2018 a bežne používaným rámcom riadenia služieb COBIT 2019.

  • Service Management & ITIL®
    • Service Management a ITSM - čo to je?
    • Service Management - prínosy
    • Service Management podľa ITIL®4
    • ITIL® - čo to je?
    • ITIL® - História a vývoj
    • ITIL® Service value system
    • ITIL® Service value chain
    • ITIL® The four dimensions of service management
    • ITIL® The guiding principles
    • ITIL® Practices
    • Čo (ne)môžeme od ITIL® očakávať
    • ITIL® Adopt & Adapt
    • Rozdiely ITIL®4 a ITIL® V3
    • ITIL®4 často kladené otázky (FAQ)
    • Kepner-Tregoe®
    • Certifikácia nástrojov
  • Project management & PRINCE2®
    • Rozdiely medzi PRINCE2®, PRINCE2 Agile® a Agile Scrum
    • Čo je to PRINCE2®
    • Prínosy PRINCE2®
    • Princípy PRINCE2®
    • Témy PRINCE2®
    • Procesy PRINCE2®
  • DevOps
    • Development – Operation - ALM
    • Vlastnosti prostredia DevOps
    • Ako funguje DevOps
    • Prínosy DevOps
  • Agility
    • Čo je to Agile Scrum
    • Prínosy Agile Scrum
    • Princípy Agile Scrum
  • Digital Transformation
    • Digitálny svet
    • Digitálna organizácia
    • Digitálna transformácia
    • Progresívne praktiky
    • Techniky podporujúce Digitálnu transformáciu
    • VeriSM™
    • VeriSM™ model
    • VeriSM™ aktivity
  • Lean IT
    • Lean Management
    • Princípy
    • Plytvania
    • Techniky
  • ISO20000
    • História ISO/IEC 20000
    • Štruktúra normy ISO/IEC 20000
    • Procesy podľa ISO/IEC20000
    • Postup pri implementácii ISO/IEC 20000
    • Certifikácia systému riadenia služieb
  • Business analysis (Biznis analýza)
    • Prístup k biznis analýze
    • Procesný model biznis analýzy
    • Investigatívne techniky
    • Tvorba „business case“
    • Rola Biznis analytik
  • Webináre

AKTUALITY

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • DevOps
  • Agile
  • LEAN IT
  • ISO 20000

BEST PRACTICE

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • Agile Scrum
  • LeanIT
  • DevOps 
  • VeriSM™

VZDELÁVANIE

  • ITIL® kurzy
  • PRINCE2® kurzy
  • DevOps kurzy
  • Agile Scrum kurzy
  • VeriSM™ kurzy
  • LEAN IT kurzy

WORKSHOPY

  • Blockchain
  • DevOps
  • Kanban

PARTNERI

  • AXELOS
  • EXIN 
  • PeopleCert 
  • The Open Group
  • itSMF Slovensko
  • NIKAR

PODMIENKY

  • Obchodné podmienky
  • Osobné údaje
  • Cookies

ITIL®, PRINCE2® a PRINCE2 Agile® sú registrované ochranné známky spoločnosti AXELOS Limited používané s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené. The Swirl logo™ je ochranná známka spoločnosti AXELOS Limited používaná s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené.

VeriSM™ je registrovaná ochranná známka spoločnosti IFDC. IT4IT™, TOGAF® and The Open Group Certification mark are registered trademarks of The Open Group.

OMNICOM® je registrovaná ochranná známka © 2008-2023, OMNICOM, s.r.o. – Všetky práva vyhradené