Prejsť na obsah stránky
Best Practice - Home
Vyhľadávanie
omnicom education
FacebookTwitterLinkedIn
0 položiek
€0
  • Home
  • Aktuality
  • Best practice
  • Kurzy
  • Workshopy
  • O nás
Prejsť na navigáciu

Princípy Agile Scrum

Pre tímy stretávajúce sa s klasickým projektovým manažmentom a tradičnými vývojovými metódami predstavuje Scrum zásadnú zmenu v pracovnej činnosti.

Scrum ako taký zakladá na samo-organizovaných tímoch a minimálnej formálnosti, to však neznamená že zbavuje členov tímu zodpovedností. V tíme pracujúcom podľa Scrum nájdeme vždy dve nasledovné roly:

  • Vlastník produktu (Product owner) – reprezentant zákazníka ktorý prednáša požiadavky a určuje ich prioritu
  • Scrum master – slúži ako styčný bod medzi vývojárskym tímom a okolím. Scrum master zároveň zabezpečuje, že tím venuje maximum svojho času vývoju a nie je rušený okolím. Treba však podotknúť že Scrum master NIE je projektový manažér a nevykonáva rozhodnutia v mene tímu.

Obe roly spolu s vývojármi tvoria tím, ktorý je ako celok zodpovedný za odovzdanie produktu. Práca v tíme je organizovaná tímom samotným, čo predstavuje výrazný rozdiel oproti klasickým metódam projektového riadenia. V Scrum, ale aj v iných agilných metodikách je taktiež bežné, že vývojári sú fyzicky na jednom mieste, čo výrazne uľahčuje komunikáciu.

Okrem definície týchto kľúčových rolí je Scrum založený aj na princípe tzv. Ohraničenia času (Time-boxing), pričom všetky aktivity - či už denné porady, Sprint-y alebo akékoľvek rozhodnutia majú pevne obmedzenú časovú dĺžku. Toto obmedzenie slúži na zvýšenie produktivity, keďže nedáva tímu priestor na riešenie nepodstatných záležitostí. Zároveň je možné Scrum projekty omnoho lepšie plánovať, keďže dĺžky jednotlivých úkonov sú pevne dané.


Príslušné akreditované Agile školenia (možnosť objednávky):
  • Agile Scrum Foundation – pre členov agilných tímov: Ako nastaviť prácu v Scrum tíme, princípy, terminológia
  • Agile Scrum Product Owner – pre rolu Product Ownera: Ako spoznať hodnotu pre zákazníka, prioritizovať „voice of customer“, leadership produktu, atď

 

  • Service Management & ITIL®
    • Service Management a ITSM - čo to je?
    • Service Management - prínosy
    • Service Management podľa ITIL®4
    • ITIL® - čo to je?
    • ITIL® - História a vývoj
    • ITIL® Service value system
    • ITIL® Service value chain
    • ITIL® The four dimensions of service management
    • ITIL® The guiding principles
    • ITIL® Practices
    • Čo (ne)môžeme od ITIL® očakávať
    • ITIL® Adopt & Adapt
    • Rozdiely ITIL®4 a ITIL® V3
    • ITIL®4 často kladené otázky (FAQ)
    • Kepner-Tregoe®
    • Certifikácia nástrojov
  • Project management & PRINCE2®
    • Rozdiely medzi PRINCE2®, PRINCE2 Agile® a Agile Scrum
    • Čo je to PRINCE2®
    • Prínosy PRINCE2®
    • Princípy PRINCE2®
    • Témy PRINCE2®
    • Procesy PRINCE2®
  • DevOps
    • Development – Operation - ALM
    • Vlastnosti prostredia DevOps
    • Ako funguje DevOps
    • Prínosy DevOps
  • Agility
    • Čo je to Agile Scrum
    • Prínosy Agile Scrum
    • Princípy Agile Scrum
  • Digital Transformation
    • Digitálny svet
    • Digitálna organizácia
    • Digitálna transformácia
    • Progresívne praktiky
    • Techniky podporujúce Digitálnu transformáciu
    • VeriSM™
    • VeriSM™ model
    • VeriSM™ aktivity
  • Lean IT
    • Lean Management
    • Princípy
    • Plytvania
    • Techniky
  • ISO20000
    • História ISO/IEC 20000
    • Štruktúra normy ISO/IEC 20000
    • Procesy podľa ISO/IEC20000
    • Postup pri implementácii ISO/IEC 20000
    • Certifikácia systému riadenia služieb
  • Business analysis (Biznis analýza)
    • Prístup k biznis analýze
    • Procesný model biznis analýzy
    • Investigatívne techniky
    • Tvorba „business case“
    • Rola Biznis analytik
  • Webináre

AKTUALITY

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • DevOps
  • Agile
  • LEAN IT
  • ISO 20000

BEST PRACTICE

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • Agile Scrum
  • LeanIT
  • DevOps 
  • VeriSM™

VZDELÁVANIE

  • ITIL® kurzy
  • PRINCE2® kurzy
  • DevOps kurzy
  • Agile Scrum kurzy
  • VeriSM™ kurzy
  • LEAN IT kurzy

WORKSHOPY

  • Blockchain
  • DevOps
  • Kanban

PARTNERI

  • AXELOS
  • EXIN 
  • PeopleCert 
  • The Open Group
  • itSMF Slovensko
  • NIKAR

PODMIENKY

  • Obchodné podmienky
  • Osobné údaje
  • Cookies

ITIL®, PRINCE2® a PRINCE2 Agile® sú registrované ochranné známky spoločnosti AXELOS Limited používané s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené. The Swirl logo™ je ochranná známka spoločnosti AXELOS Limited používaná s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené.

VeriSM™ je registrovaná ochranná známka spoločnosti IFDC. IT4IT™, TOGAF® and The Open Group Certification mark are registered trademarks of The Open Group.

OMNICOM® je registrovaná ochranná známka © 2008-2023, OMNICOM, s.r.o. – Všetky práva vyhradené