Prejsť na obsah stránky
Best Practice - Home
Vyhľadávanie
omnicom education
FacebookTwitterLinkedIn
0 položiek
€0
  • Home
  • Aktuality
  • Best practice
  • Kurzy
  • Workshopy
  • O nás
Prejsť na navigáciu

Ako funguje DevOps

pln

Ľudia

Kľúčový faktor pre DevOps. Kultúra, ktorá podporuje prostredie DevOps, je charakteristická komunikáciou a spoluprácou vývojárov, testerov, prevádzky a ostatných zúčastnených strán, vzájomnou dôverou, zameraním na zákazníka, so silným dôrazom na učenie sa zo skúseností a poznávania nového. Zmena kultúry nebýva jednoduchá, ale bez tejto zmeny DevOps nebude fungovať.

Procesy

Jasne definované procesy sú základom pre DevOps. Proces definuje čo sa má urobiť, aby bolo možné zabezpečiť celý životný cyklus aplikácie a to end-to-end. Od návrhu kódu, cez testovanie, release, cez všetky zúčastnené tímy vrátane používateľov. Cieľom DevOps nie je nastaviť rigidné byrokratické postupy, ale využiť a harmonizovať existujúce nástroje, procesy, prístupy (napr. Agile, Scrum, ITIL® praktiky/procesy) a tímy s cieľom byť schopný dodávať kvalitný software rýchlejšie. Organizácia môže mať napríklad výborne nastavenú kultúru spolupráce, ale ak ľudia robia nesprávne veci, prípadne robia veci zlým spôsobom, výsledkom môže byť neúspech.

Nástroje

V súčasnosti existuje nepreberné množstvo nástrojov podporujúcich DevOps. Všetky charakteristické vlastnosti DevOps prostredia je potrebné podporiť nástrojmi. Dôležitou podmienkou je spolupráca jednotlivých nástrojov (Tool Chain) a ich celková organizovanosť. Správne prepojenie s procesmi umožní plynulé nasadzovanie softvéru. Sebelepší nástroj však bez definovaného procesu a odpovedajúcej kultúry v organizácii neprinesie sľubované "DevOps očakávania".

  • Service Management & ITIL®
    • Service Management a ITSM - čo to je?
    • Service Management - prínosy
    • Service Management podľa ITIL®4
    • ITIL® - čo to je?
    • ITIL® - História a vývoj
    • ITIL® Service value system
    • ITIL® Service value chain
    • ITIL® The four dimensions of service management
    • ITIL® The guiding principles
    • ITIL® Practices
    • Čo (ne)môžeme od ITIL® očakávať
    • ITIL® Adopt & Adapt
    • Rozdiely ITIL®4 a ITIL® V3
    • ITIL®4 často kladené otázky (FAQ)
    • Kepner-Tregoe®
    • Certifikácia nástrojov
  • Project management & PRINCE2®
    • Rozdiely medzi PRINCE2®, PRINCE2 Agile® a Agile Scrum
    • Čo je to PRINCE2®
    • Prínosy PRINCE2®
    • Princípy PRINCE2®
    • Témy PRINCE2®
    • Procesy PRINCE2®
  • DevOps
    • Development – Operation - ALM
    • Vlastnosti prostredia DevOps
    • Ako funguje DevOps
    • Prínosy DevOps
  • Agility
    • Čo je to Agile Scrum
    • Prínosy Agile Scrum
    • Princípy Agile Scrum
  • Digital Transformation
    • Digitálny svet
    • Digitálna organizácia
    • Digitálna transformácia
    • Progresívne praktiky
    • Techniky podporujúce Digitálnu transformáciu
    • VeriSM™
    • VeriSM™ model
    • VeriSM™ aktivity
  • Lean IT
    • Lean Management
    • Princípy
    • Plytvania
    • Techniky
  • ISO20000
    • História ISO/IEC 20000
    • Štruktúra normy ISO/IEC 20000
    • Procesy podľa ISO/IEC20000
    • Postup pri implementácii ISO/IEC 20000
    • Certifikácia systému riadenia služieb
  • Business analysis (Biznis analýza)
    • Prístup k biznis analýze
    • Procesný model biznis analýzy
    • Investigatívne techniky
    • Tvorba „business case“
    • Rola Biznis analytik
  • Webináre

AKTUALITY

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • DevOps
  • Agile
  • LEAN IT
  • ISO 20000

BEST PRACTICE

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • Agile Scrum
  • LeanIT
  • DevOps 
  • VeriSM™

VZDELÁVANIE

  • ITIL® kurzy
  • PRINCE2® kurzy
  • DevOps kurzy
  • Agile Scrum kurzy
  • VeriSM™ kurzy
  • LEAN IT kurzy

WORKSHOPY

  • Blockchain
  • DevOps
  • Kanban

PARTNERI

  • AXELOS
  • EXIN 
  • PeopleCert 
  • The Open Group
  • itSMF Slovensko
  • NIKAR

PODMIENKY

  • Obchodné podmienky
  • Osobné údaje
  • Cookies

ITIL®, PRINCE2® a PRINCE2 Agile® sú registrované ochranné známky spoločnosti AXELOS Limited používané s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené. The Swirl logo™ je ochranná známka spoločnosti AXELOS Limited používaná s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené.

VeriSM™ je registrovaná ochranná známka spoločnosti IFDC. IT4IT™, TOGAF® and The Open Group Certification mark are registered trademarks of The Open Group.

OMNICOM® je registrovaná ochranná známka © 2008-2023, OMNICOM, s.r.o. – Všetky práva vyhradené