Prejsť na obsah stránky
Best Practice - Home
Vyhľadávanie
omnicom education
FacebookTwitterLinkedIn
0 položiek
€0
  • Home
  • Aktuality
  • Best practice
  • Kurzy
  • Workshopy
  • O nás
Prejsť na navigáciu

Čo je to ITIL®


itil4_kniha_fDefinície ITIL® best practice

ITIL® je užitočný súbor best practice techník, s pomocou ktorých organizácia spoluvyvára požadovanú hodnotu pre konzumenta dodávaných IT služieb a produktov.

ITIL® pomáha organizáciám a jednotlivcom získať optimálnu hodnotu z IT a digitálnych služieb. ITIL® pomáha definovať smerovanie poskytovateľa služieb, jeho model a tento zladiť so stratégiou a potrebami zákazníka. 

ITIL® je fyzicky súbor publikácií, ktorý obsahuje zbierku najlepších skúseností z odboru riadenia služieb, vrátane IT služieb. Tieto publikácie sú vo vlastníctve britskej spoločnosti AXELOS, Ltd., ktorá okrem ITIL® dohliada ešte šesť ďalších celosvetovo používaných manažérskych rámcov a metodík, z ktorých v SR je najznámejšia metodika riadenia projektov PRINCE2® a PRINCE2 Agile®. Základné informácie o všetkých týchto rámcoch a metodikách vrátane ITIL® sú uvedené na portáli spoločnosti AXELOS. 

Názov „ITIL®“ vznikol ako skratka slov „Information Technology Infrastructure Library“, napriek tomu v súčasnej verzii knižnice už nie je pôvodný význam týchto 4 písmen nikde uvedený a používa sa len ako registrovaná ochranná známka. Dôvod je ten, že obsah knižnice sa IT infraštruktúre venuje len z pohľadu ich riadenia, a ešte aj to vo vzťahu k službám IT, a nie k technológiam ako takým. ITIL® obsahuje ucelené, praktické a overené odporúčania pre nastavenie riadenia služieb. Súčasťou je aj jednotný slovník pojmov.

Prínosy ITIL® 

Sme v dobe bezprecedentnej zmeny, známej ako "štvrtá priemyselná revolúcia". Tá je charakteristická digitálnou transformáciou nášho sveta s nevyhnutnou interakciou medzi ľuďmi, digitálnymi technológiami a hmotnými prvkami. Toto vytvára čoraz rýchlejšie a komplexnejšie prostredie, ktoré vyžaduje, aby organizácie boli agilnejšie, lepšie pripravené a schopné sa prispôsobiť tomu, čo robia,ako to robia a byť pripravené prijať nové spôsoby práce, aby uspeli. ITIL® prostredníctvom svojho rámca pomáha organizáciám prepojiť a zosúladiť tieto rôzne výzvy, ktoré sú dôležité nielen pre oblasť ITSM, ale aj pre širšiu škálu profesionálov pracujúcich v digitálnom svete. ITIL® poskytuje kompletný IT/digitálny model fungovania pre dodávku a prevádzku technologicky podporovaných produktov a služieb a umožňuje IT tímom aj naďalej zohrávať kľúčovú úlohu v celkovej biznis stratégii.

Obsah ITIL® 

1. ITIL® v svojej aktuálnej verzii označovanej ako ITIL® 4, obsahuje zatiaľ jedinú publikáciu „ITIL® Foundation, ITIL 4 Edition“.

2. Vzhľadom k dlhej histórii ITIL®, je dostupné množstvo starších publikácií, ktoré sa zameriavajú na jednotlivé aspekty ITSM, resp. svojím obsahom cielia na špecifických čitateľov; mimo iných tu nájdeme knihy, ktoré pomáhajú pripraviť uchádzačov na certifikačné skúšky profesnej spôsobilosti. Množina týchto kníh je priebežne rozširovaná, ich zoznam je k dispozícii na portáli AXELOS. 

best_practice_live23. Webový portál My ITIL, ktorý obsahuje doplnkové informácie umožňujúce pochopenie princípov ITIL®, napr. procesné diagramy, vzory a šablóny niektorých ITSM dokumentov atď. Časť portálu je prístupná verejnosti, napr. znalostná databáza, avšak jeho väčšia časť je dostupná iba po zriadení plateného účtu.

4. Výkladový slovník pojmov a skratiek, ktorý medzinárodne kodifikuje terminológiu v odbore ITSM. Pre verziu ITIL®4 je slovník súčasťou publikácie „ITIL® Foundation, ITIL 4 edition“ a nie je distribuovaný ako samostatná publikácia. Pre ITIL® V3 je slovník k dispozícii v prekladu do mnohých pazykov vrátane slovenčiny a je možné ho voľne sťahovať a používať za podmienok uvedených na portáli AXELOS, sekcia ITIL® Glossaries – po potvrdení tam uvedených „Terms and Conditions“ nasleduje presmerovanie na stránku, z ktorej je možné jednotlivé jazykové verzie slovníku (vrátane slovenčiny) stiahnuť.

Aktuality

ITIL®4 Digital & IT Strategy

Ako prvá spoločnosť v regióne CEE sme sa stali akreditovaným poskytovateľom kurzu ITIL®4 Digital & IT Strategy. Týmto sme v OMNICOMe dosiahli ďalší významný míľnik v našej stratégii zameranej na...

OMNICOM Webinár: Value stream mapping – pohľad na procesy z iného uhla

Value stream mapping je technika, ktorá predstavuje alternatívu k štandardnému modelovaniu procesov. Na webinári Vám ukážeme, ako z Business procesov získať najvyššiu možnú hodnotu pre zákazníka...

OMNICOM Webinar - Predstavujeme ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy

Pred pár dňami Axelos vydal novú publikáciu ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy. Pozrieme sa na jej obsah ale aj to, čo sa dozviete na našom kurze a ako získať certifikáciu.

  • Service Management & ITIL®
    • Service Management a ITSM - čo to je?
    • Service Management - prínosy
    • Service Management podľa ITIL®4
    • ITIL® - čo to je?
    • ITIL® - História a vývoj
    • ITIL® Service value system
    • ITIL® Service value chain
    • ITIL® The four dimensions of service management
    • ITIL® The guiding principles
    • ITIL® Practices
    • Čo (ne)môžeme od ITIL® očakávať
    • ITIL® Adopt & Adapt
    • Rozdiely ITIL®4 a ITIL® V3
    • ITIL®4 často kladené otázky (FAQ)
    • Kepner-Tregoe®
    • Certifikácia nástrojov
  • Project management & PRINCE2®
    • Rozdiely medzi PRINCE2®, PRINCE2 Agile® a Agile Scrum
    • Čo je to PRINCE2®
    • Prínosy PRINCE2®
    • Princípy PRINCE2®
    • Témy PRINCE2®
    • Procesy PRINCE2®
  • DevOps
    • Development – Operation - ALM
    • Vlastnosti prostredia DevOps
    • Ako funguje DevOps
    • Prínosy DevOps
  • Agility
    • Čo je to Agile Scrum
    • Prínosy Agile Scrum
    • Princípy Agile Scrum
  • Digital Transformation
    • Digitálny svet
    • Digitálna organizácia
    • Digitálna transformácia
    • Progresívne praktiky
    • Techniky podporujúce Digitálnu transformáciu
    • VeriSM™
    • VeriSM™ model
    • VeriSM™ aktivity
  • Lean IT
    • Lean Management
    • Princípy
    • Plytvania
    • Techniky
  • ISO20000
    • História ISO/IEC 20000
    • Štruktúra normy ISO/IEC 20000
    • Procesy podľa ISO/IEC20000
    • Postup pri implementácii ISO/IEC 20000
    • Certifikácia systému riadenia služieb
  • Business analysis (Biznis analýza)
  • Webináre

AKTUALITY

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • DevOps
  • Agile
  • LEAN IT
  • ISO 20000

BEST PRACTICE

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • Agile Scrum
  • LeanIT
  • DevOps 
  • VeriSM™

VZDELÁVANIE

  • ITIL® kurzy
  • PRINCE2® kurzy
  • DevOps kurzy
  • Agile Scrum kurzy
  • VeriSM™ kurzy
  • LEAN IT kurzy

WORKSHOPY

  • Blockchain
  • DevOps
  • Kanban

PARTNERI

  • AXELOS
  • EXIN 
  • PeopleCert 
  • The Open Group
  • itSMF Slovensko
  • NIKAR

PODMIENKY

  • Obchodné podmienky
  • Osobné údaje
  • Cookies

ITIL®, PRINCE2® a PRINCE2 Agile® sú registrované ochranné známky spoločnosti AXELOS Limited používané s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené. The Swirl logo™ je ochranná známka spoločnosti AXELOS Limited používaná s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené.

VeriSM™ je registrovaná ochranná známka spoločnosti IFDC. IT4IT™, TOGAF® and The Open Group Certification mark are registered trademarks of The Open Group.

OMNICOM® je registrovaná ochranná známka © 2008-2021, OMNICOM, s.r.o. – Všetky práva vyhradené