Prejsť na obsah stránky
Best Practice - Home
Vyhľadávanie
omnicom education
FacebookTwitterLinkedIn
0 položiek
€0
  • Home
  • Aktuality
  • Best practice
  • Kurzy
  • Workshopy
  • O nás
Prejsť na navigáciu

Čo je to ITIL®


itil4_kniha_fDefinície ITIL® best practice

ITIL® je užitočný súbor best practice techník, s pomocou ktorých organizácia spoluvyvára požadovanú hodnotu pre konzumenta dodávaných IT služieb a produktov.

ITIL® pomáha organizáciám a jednotlivcom získať optimálnu hodnotu z IT a digitálnych služieb. ITIL® pomáha definovať smerovanie poskytovateľa služieb, jeho model a tento zladiť so stratégiou a potrebami zákazníka. 

ITIL® je fyzicky súbor publikácií, ktorý obsahuje zbierku najlepších skúseností z odboru riadenia služieb, vrátane IT služieb. Tieto publikácie sú vo vlastníctve britskej spoločnosti AXELOS, Ltd., ktorá okrem ITIL® dohliada ešte šesť ďalších celosvetovo používaných manažérskych rámcov a metodík, z ktorých v SR je najznámejšia metodika riadenia projektov PRINCE2® a PRINCE2 Agile®. Základné informácie o všetkých týchto rámcoch a metodikách vrátane ITIL® sú uvedené na portáli spoločnosti AXELOS. 

Názov „ITIL®“ vznikol ako skratka slov „Information Technology Infrastructure Library“, napriek tomu v súčasnej verzii knižnice už nie je pôvodný význam týchto 4 písmen nikde uvedený a používa sa len ako registrovaná ochranná známka. Dôvod je ten, že obsah knižnice sa IT infraštruktúre venuje len z pohľadu ich riadenia, a ešte aj to vo vzťahu k službám IT, a nie k technológiam ako takým. ITIL® obsahuje ucelené, praktické a overené odporúčania pre nastavenie riadenia služieb. Súčasťou je aj jednotný slovník pojmov.

Prínosy ITIL® 

Sme v dobe bezprecedentnej zmeny, známej ako "štvrtá priemyselná revolúcia". Tá je charakteristická digitálnou transformáciou nášho sveta s nevyhnutnou interakciou medzi ľuďmi, digitálnymi technológiami a hmotnými prvkami. Toto vytvára čoraz rýchlejšie a komplexnejšie prostredie, ktoré vyžaduje, aby organizácie boli agilnejšie, lepšie pripravené a schopné sa prispôsobiť tomu, čo robia,ako to robia a byť pripravené prijať nové spôsoby práce, aby uspeli. ITIL® prostredníctvom svojho rámca pomáha organizáciám prepojiť a zosúladiť tieto rôzne výzvy, ktoré sú dôležité nielen pre oblasť ITSM, ale aj pre širšiu škálu profesionálov pracujúcich v digitálnom svete. ITIL® poskytuje kompletný IT/digitálny model fungovania pre dodávku a prevádzku technologicky podporovaných produktov a služieb a umožňuje IT tímom aj naďalej zohrávať kľúčovú úlohu v celkovej biznis stratégii.

Obsah ITIL® 

1. ITIL® v svojej aktuálnej verzii označovanej ako ITIL® 4, obsahuje zatiaľ jedinú publikáciu „ITIL® Foundation, ITIL 4 Edition“.

2. Vzhľadom k dlhej histórii ITIL®, je dostupné množstvo starších publikácií, ktoré sa zameriavajú na jednotlivé aspekty ITSM, resp. svojím obsahom cielia na špecifických čitateľov; mimo iných tu nájdeme knihy, ktoré pomáhajú pripraviť uchádzačov na certifikačné skúšky profesnej spôsobilosti. Množina týchto kníh je priebežne rozširovaná, ich zoznam je k dispozícii na portáli AXELOS. 

best_practice_live23. Webový portál My ITIL, ktorý obsahuje doplnkové informácie umožňujúce pochopenie princípov ITIL®, napr. procesné diagramy, vzory a šablóny niektorých ITSM dokumentov atď. Časť portálu je prístupná verejnosti, napr. znalostná databáza, avšak jeho väčšia časť je dostupná iba po zriadení plateného účtu.

text-align: justify; ">4. Výkladový slovník pojmov a skratiek, ktorý medzinárodne kodifikuje terminológiu v odbore ITSM. Pre verziu ITIL®4 je slovník súčasťou publikácie „ITIL® Foundation, ITIL 4 edition“ a nie je distribuovaný ako samostatná publikácia. Pre ITIL® V3 je slovník k dispozícii v prekladu do mnohých pazykov vrátane slovenčiny a je možné ho voľne sťahovať a používať za podmienok uvedených na portáli AXELOS, sekcia ITIL® Glossaries – po potvrdení tam uvedených „Terms and Conditions“ nasleduje presmerovanie na stránku, z ktorej je možné jednotlivé jazykové verzie slovníku (vrátane slovenčiny) stiahnuť.


Chcete sa dozvedieť viac o ITIL®? 

  • ITIL® Foundation – Základný kurz riadenia služieb podľa novej verzie ITIL®4 vrátane certifikačného testu.

Bezplatné ITIL®4 webináre:

ITIL4 v praxi

ITIL4
v praxi

Guiding priciples

ITIL4 Guiding
principles Časť I

Guiding priciples

ITIL4 Guiding
principles Časť II

ITIL4 CDS

ITIL4 Create, deliver
and Support

ITIL4 DITS

ITIL4 Digital and
IT strategy

ITIL4 DSV

ITIL4 Drive
Stakeholder Value

Mám záujem


Aktuality

ITIL®4 Digital & IT Strategy

Ako prvá spoločnosť v regióne CEE sme sa stali akreditovaným poskytovateľom kurzu ITIL®4 Digital & IT Strategy. Týmto sme v OMNICOMe dosiahli ďalší významný míľnik v našej stratégii zameranej na...

OMNICOM Webinár: Value stream mapping – pohľad na procesy z iného uhla

Value stream mapping je technika, ktorá predstavuje alternatívu k štandardnému modelovaniu procesov. Na webinári Vám ukážeme, ako z Business procesov získať najvyššiu možnú hodnotu pre zákazníka...

OMNICOM Webinar - Predstavujeme ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy

Pred pár dňami Axelos vydal novú publikáciu ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy. Pozrieme sa na jej obsah ale aj to, čo sa dozviete na našom kurze a ako získať certifikáciu.

  • Service Management & ITIL®
    • Service Management a ITSM - čo to je?
    • Service Management - prínosy
    • Service Management podľa ITIL®4
    • ITIL® - čo to je?
    • ITIL® - História a vývoj
    • ITIL® Service value system
    • ITIL® Service value chain
    • ITIL® The four dimensions of service management
    • ITIL® The guiding principles
    • ITIL® Practices
    • Čo (ne)môžeme od ITIL® očakávať
    • ITIL® Adopt & Adapt
    • Rozdiely ITIL®4 a ITIL® V3
    • ITIL®4 často kladené otázky (FAQ)
    • Kepner-Tregoe®
    • Certifikácia nástrojov
  • Project management & PRINCE2®
    • Rozdiely medzi PRINCE2®, PRINCE2 Agile® a Agile Scrum
    • Čo je to PRINCE2®
    • Prínosy PRINCE2®
    • Princípy PRINCE2®
    • Témy PRINCE2®
    • Procesy PRINCE2®
  • DevOps
    • Development – Operation - ALM
    • Vlastnosti prostredia DevOps
    • Ako funguje DevOps
    • Prínosy DevOps
  • Agility
    • Čo je to Agile Scrum
    • Prínosy Agile Scrum
    • Princípy Agile Scrum
  • Digital Transformation
    • Digitálny svet
    • Digitálna organizácia
    • Digitálna transformácia
    • Progresívne praktiky
    • Techniky podporujúce Digitálnu transformáciu
    • VeriSM™
    • VeriSM™ model
    • VeriSM™ aktivity
  • Lean IT
    • Lean Management
    • Princípy
    • Plytvania
    • Techniky
  • ISO20000
    • História ISO/IEC 20000
    • Štruktúra normy ISO/IEC 20000
    • Procesy podľa ISO/IEC20000
    • Postup pri implementácii ISO/IEC 20000
    • Certifikácia systému riadenia služieb
  • Business analysis (Biznis analýza)
    • Prístup k biznis analýze
    • Procesný model biznis analýzy
    • Investigatívne techniky
    • Tvorba „business case“
    • Rola Biznis analytik
  • Webináre

AKTUALITY

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • DevOps
  • Agile
  • LEAN IT
  • ISO 20000

BEST PRACTICE

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • Agile Scrum
  • LeanIT
  • DevOps 
  • VeriSM™

VZDELÁVANIE

  • ITIL® kurzy
  • PRINCE2® kurzy
  • DevOps kurzy
  • Agile Scrum kurzy
  • VeriSM™ kurzy
  • LEAN IT kurzy

WORKSHOPY

  • Blockchain
  • DevOps
  • Kanban

PARTNERI

  • AXELOS
  • EXIN 
  • PeopleCert 
  • The Open Group
  • itSMF Slovensko
  • NIKAR

PODMIENKY

  • Obchodné podmienky
  • Osobné údaje
  • Cookies

ITIL®, PRINCE2® a PRINCE2 Agile® sú registrované ochranné známky spoločnosti AXELOS Limited používané s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené. The Swirl logo™ je ochranná známka spoločnosti AXELOS Limited používaná s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené.

VeriSM™ je registrovaná ochranná známka spoločnosti IFDC. IT4IT™, TOGAF® and The Open Group Certification mark are registered trademarks of The Open Group.

OMNICOM® je registrovaná ochranná známka © 2008-2022, OMNICOM, s.r.o. – Všetky práva vyhradené