Kepner-Tregoe®
Kepner-Tregoe® nie je best practice, tak ako ostatné rámce pre riadenie IT, ktoré tu spomíname. Dokonca sa nejedná de iure ani o metodiku (aj keď de facto áno), pretože Kepner-Tregoe® je názov americkej spoločnosti. Spoločnosti, ktorej názov sa stal etalónom pri hľadaní skrytej príčiny (root cause) problému,tak ako ju popisuje ITIL® proces Problem Management.
Na rozdiel od ITIL® procesov, ktoré popisujú Kedy a Prečo je potrebné zistiť skrytú príčinu problému sa Kepner-Tregoe metodika zameriava na otázku Ako ju efektívne nájsť a čo najrýchlešie prijať optimálne protiopatrenie.
Okrem všeobecných prínosov tejto metodiky, ako sú:
- Vyššia spokojnosť zákazníka,
- Redukcia času vybavenia zákazníckych požiadaviek
- Efektívnejšia práca
prináša Kepner-Tregoe aj praktické know-how formou popisu systematického prístupu riešenia incidentov a problémov v prostredí so zvýšenými nárokmi na rýchle rozhodovanie pod tlakom prostredia.
Metodiku je možné schematicky znázorniť nasledovne:
Zdroj: ITpreneurs
Ako vidno zo schémy, samotný Problem management sa nachádza v kroku č.2, zatiaľ čo ostatné body sú výsadou techník Kepner-Tregoe:
- Hodnotenia situácie (Situation Appraisial)
- Analýza problému (Problem Analysis)
- Analýza spôsobu rozhodovania (Decision Analysis)
- Analýza potenciálnych problémov (Potencial Problem Analysis)
Že Krepner-Tregoe funguje už od 60tych rokov hovorí aj to, že bol úspešne použitý pri záchrane posádky vesmírnej lode Apollo 13.
Základným prínosom je ale využívanie kritického myslenia.
Zdroje:
Kepner-Tregoe, http://www.kepner-tregoe.com/about-kt/thinking-as-a-competitive-advantage/
ITpreneurs, https://www.youtube.com/watch?v=ggdvM-nG1kY
Aktuality
Ako prvá spoločnosť v regióne CEE sme sa stali akreditovaným poskytovateľom kurzu ITIL®4 Digital & IT Strategy. Týmto sme v OMNICOMe dosiahli ďalší významný míľnik v našej stratégii zameranej na...
Value stream mapping je technika, ktorá predstavuje alternatívu k štandardnému modelovaniu procesov. Na webinári Vám ukážeme, ako z Business procesov získať najvyššiu možnú hodnotu pre zákazníka...
Pred pár dňami Axelos vydal novú publikáciu ITIL® 4 Leader: Digital and IT Strategy. Pozrieme sa na jej obsah ale aj to, čo sa dozviete na našom kurze a ako získať certifikáciu.