Prejsť na obsah stránky
Best Practice - Home
Vyhľadávanie
omnicom education
FacebookTwitterLinkedIn
0 položiek
€0
  • Home
  • Aktuality
  • Best practice
  • Kurzy
  • Workshopy
  • O nás
Prejsť na navigáciu

ITIL®4 často kladené otázky (FAQ)

Najčastejšie otázky a odpovede o novej verzii ITIL®4 a súvisiacich kurzoch a certifikáciach (FAQ).  

Obsah novej verzie ITIL®4 

Q: Kedy bol ITIL®4 zverejnený a v akom rozsahu? 
A: ITIL®4 je oficiálne zverejnený AXELOSom od 28.2.2019 v základnom rozsahu (Foundation), nadstavbové moduly boli zverejnené počas roku 2019, okrem modulu/kurzu ITIL4 Leader – Digital & IT Strategy.

Q: Aké rozdiely oproti ITIL® V3 môžeme v ITIL®4 očakávať? 
A: Zmeny nájdete na stránke Rozdiely medzi ITIL V3 a ITIL 4  

Q: Ako sa ITIL®4 vysporiada s Agile a DevOps prístupmi? ´
A: Obidve sady spomínaných praktík a prístupov sú zahrnuté do ITIL®4, najmä v oblasti spolupráce tímov, dizajnu, digitálnych služieb a pod.

Q: ITIL®4 a cloud? 
A: Áno, cloud technológie sa spomínajú často, najmä pri nadstavbových moduloch (resp. publikáciach a kurzoch).

Q: Pripravuje sa v súvislosti s ITIL®4 aj update normy ISO/IEC 20000? o riadení služieb?
A: Táto norma už bola aktualizovaná v septembri 2018 a v skratke sa dá konštatovať, že sa uberá vlastným smerom, ktorý už nie je naviazaný na ITIL®, alebo iné best practices resp. metodiky

Q: Koľko knižiek bude obsahovať ITIL®4? 
A: Jednu na úrovni Foundation a ďalšie publikácie k nadstavbovým modulom začiatkom roku 2020.

Q: Je možné sa aktívne zapojiť do prípravy nových častí ITIL®4? 
A: Áno, AXELOS ako vlastník ITIL®4 pozýva zaregistrovaných držiteľov ITIL® certifikátov do „Global ITIL® Development Group“, ktorá je prístupná po prihlásení sa na portál AXELOS. 

Q: Existujú aj ďalšie Q&A na AXELOS webe? 
A: Áno, pomerne podrobné Q&A nájdete na AXELOS webe vo formáte pdf. 

Kurzy a certifikácie ITIL®

Q: Aké sú zmeny v ITIL® kurzoch a kvalifikáciach (certifikátoch)?  
A: K tejto téme nájdete podrobné informácie v časti Kvalifikačná schéma ITIL4 

Q: Kedy zaniknú súčasné kvalifikácie ITIL®V3 Expert, ITIL® V3 Foundation a pod.?  
A: Nezaniknú, ich platnosť je doživotná.

Q: Sú už k dispozícii kurzy podľa ITIL®4? 
A: Áno, už je možné sa prihlásiť na základný aj nadstavbové ITIL4 kurzy od OMNICOMu.

Q: Musím pri nadstavbových kurzch ísť najprv na kurzy pe získanie „Managing Professional“ úrovne a až potom na kurzy pre získanie certifikátu „Strategic Leader“?
A: Nie, účastník sa môže voľne rozhodnúť pre ktorýkoľvek kurz, resp. kvalifikáciu, t.z. nemusí najprv absolvovať stupeň Managing Professional, ale môže si zvoliť rovno stupeň Strategic Leader.  

Q: „Staré“ ITIL® kurzy podľa verzie 3 skončili?  čo mám robiť, ak som v procese kvalifikácie na ITIL® Expert?
A: Netreba mať obavy, kurzy podľa ITIL® V3 pokračujú minimálne do 31.6.2020. Podrobné informácie vrátane prechodu z V3 na ITIL®4 nájdete v časti Kvalifikačná schéma ITIL4 

Q: Ak mám kvalifikáciu ITIL® V3 Expert, musím ísť nanovo od kurzu ITIL®4 Foundation, alebo je k dispozícii „bridge“ kurz na ITIL®4?
A: Netreba ísť nanovo od Foundation úrovne, pre ITIL V3 Expertov je k dispozícii „bridge“ kurz ITIL4 Managing Professional Transition.

Q: Existuje aj „bridge“ rozdielový kurz z Foundation V3 na novú verziu ITIL®4?
A: AXELOS to nevylučuje ako dobrovoľnú možnosť u poskytovateľov kurzov, ale ani neodporúča. „Bridge“ Foundation certifikát ani neexistuje. Prístup ITIL®4 k Service Managementu sa podstatne zmenil a nový kurz ITIL®4 Foundation je sám o sebe takým "bridge" kurzom. Rozdiely medzi verziami sa samozrejme dozviete aj na tomto kurze. 

Q: Aké sú ceny nových kurzov?  
A: Cena aj dĺžka (3dni) kurzu ITIL®4 Foundation ostáva rovnaká ako pri verzii ITIL V3, cena testu je od 1.1.2020 vyššia o 10 EUR bez DPH. Nadstavbové ITIL4 kurzy sú oproti ITIL V3 kurzom drahšie, nakoľko sa zvýšila cena certifikačných testov aj náklady na potrebné služby pre realizáciu kurzov. 

Q: Môžem si objednať len kurz bez testu?   
A: Nie, od 1.11.2019 AXELOS ako vlastník ITIL práv zakázal poskytovanie kurzov ITIL, PRINCE2 a ďalších bez príslušných certifikačných testov. Kurzy na týchto stránkach už v cene zahŕňajú aj príslušný certifikačný test AXELOS.

Q: Je certifikačný test ITIL®4 Foundation dostupný aj bez kurzu?   
A: Áno, certifikačný test Foundation si môžete objednať aj online priamo u PeopleCertu, jeho cena je ale spravidla vyššia, ako keď so ho objednáte spolu s akreditovaným kurzom lokálneho poskytovateľa. 

Q: Je certifikačný test ITIL®4 Foundation dostupný aj v slovenčine/češtine?   
A: Nie, test je dostupný v angličtine a ďalších svetových jazykoch (nemčina, španielčina, polština atď). Pokiaľ vieme, preklad do našich jazykov (SK,CZ) sa neplánuje. 

Q: Môže kurz ITIL®4 Foundation poskytovať aj neakreditovaný poskytovateľ kurzov?   
A: Nie. ITIL®4 je registrovaná ochranná známka AXELOSu a jej komerčné využitie vyžaduje akreditáciu poskytovateľa kurzov (realizuje PeopleCert). Zoznam akreditovaných poskytovateľov kurzov nájdete na webe PeopleCertu. 


Ak ste nenašli odpoveď na Vašu otázku, kontaktujte nás na sales@omnicom.sk, radi Vám odpovieme.  

Spracoval: OMNICOM, s.r.o. , akreditovaný poskytovateľ ITIL kurzov. 

  • Service Management & ITIL®
    • Service Management a ITSM - čo to je?
    • Service Management - prínosy
    • Service Management podľa ITIL®4
    • ITIL® - čo to je?
    • ITIL® - História a vývoj
    • ITIL® Service value system
    • ITIL® Service value chain
    • ITIL® The four dimensions of service management
    • ITIL® The guiding principles
    • ITIL® Practices
    • Čo (ne)môžeme od ITIL® očakávať
    • ITIL® Adopt & Adapt
    • Rozdiely ITIL®4 a ITIL® V3
    • ITIL®4 často kladené otázky (FAQ)
    • Kepner-Tregoe®
    • Certifikácia nástrojov
  • Project management & PRINCE2®
    • Rozdiely medzi PRINCE2®, PRINCE2 Agile® a Agile Scrum
    • Čo je to PRINCE2®
    • Prínosy PRINCE2®
    • Princípy PRINCE2®
    • Témy PRINCE2®
    • Procesy PRINCE2®
  • DevOps
    • Development – Operation - ALM
    • Vlastnosti prostredia DevOps
    • Ako funguje DevOps
    • Prínosy DevOps
  • Agility
    • Čo je to Agile Scrum
    • Prínosy Agile Scrum
    • Princípy Agile Scrum
  • Digital Transformation
    • Digitálny svet
    • Digitálna organizácia
    • Digitálna transformácia
    • Progresívne praktiky
    • Techniky podporujúce Digitálnu transformáciu
    • VeriSM™
    • VeriSM™ model
    • VeriSM™ aktivity
  • Lean IT
    • Lean Management
    • Princípy
    • Plytvania
    • Techniky
  • ISO20000
    • História ISO/IEC 20000
    • Štruktúra normy ISO/IEC 20000
    • Procesy podľa ISO/IEC20000
    • Postup pri implementácii ISO/IEC 20000
    • Certifikácia systému riadenia služieb
  • Business analysis (Biznis analýza)
    • Prístup k biznis analýze
    • Procesný model biznis analýzy
    • Investigatívne techniky
    • Tvorba „business case“
    • Rola Biznis analytik
  • Webináre

AKTUALITY

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • DevOps
  • Agile
  • LEAN IT
  • ISO 20000

BEST PRACTICE

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • Agile Scrum
  • LeanIT
  • DevOps 
  • VeriSM™

VZDELÁVANIE

  • ITIL® kurzy
  • PRINCE2® kurzy
  • DevOps kurzy
  • Agile Scrum kurzy
  • VeriSM™ kurzy
  • LEAN IT kurzy

WORKSHOPY

  • Blockchain
  • DevOps
  • Kanban

PARTNERI

  • AXELOS
  • EXIN 
  • PeopleCert 
  • The Open Group
  • itSMF Slovensko
  • NIKAR

PODMIENKY

  • Obchodné podmienky
  • Osobné údaje
  • Cookies

ITIL®, PRINCE2® a PRINCE2 Agile® sú registrované ochranné známky spoločnosti AXELOS Limited používané s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené. The Swirl logo™ je ochranná známka spoločnosti AXELOS Limited používaná s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené.

VeriSM™ je registrovaná ochranná známka spoločnosti IFDC. IT4IT™, TOGAF® and The Open Group Certification mark are registered trademarks of The Open Group.

OMNICOM® je registrovaná ochranná známka © 2008-2023, OMNICOM, s.r.o. – Všetky práva vyhradené