Prejsť na obsah stránky
Best Practice - Home
Vyhľadávanie
omnicom education
FacebookTwitterLinkedIn
0 položiek
€0
  • Home
  • Aktuality
  • Best practice
  • Kurzy
  • Workshopy
  • O nás
Prejsť na navigáciu

ITIL® The four dimensions of service management

Štyri dimenzie riadenia služieb

Pre podporu holistického prístupu k riadeniu služieb ITIL®4 definuje štyri dimenzie, ktoré sú spoločne kritické pre efektívne a účelné zaistenie hodnoty pre zákazníkov a ďalších zainteresovaných strán vo forme produktov a služieb. Sú to:

Organizácie a ľudia (organizations and people)

Je potrebné zaistiť, že štruktúra organizácie tak ako jej roly, zodpovednosti a systém schvaľovania a komunikácie je dobre definovaný a podporuje celkovú stratégiu a model fungovania.

Information and technology (Informácie a technológie)

Táto doména zahŕňa informácie a znalosti, nutné pre riadenie služieb ako aj potrebné technológie. Taktiež zahŕňa vzťahy medzi jednotlivými komponentmi SVS (Service value system), ako sú vstupy a výstupy aktivít a praktík.

Partners and suppliers (Partneri a dodávatelia)

Doména partneri a dodávatelia predstavuje vzťahy danej organizácie s ostatnými organizáciami, ktoré sú zapojené do návrhu, vývoja, nasadenia, zavádzania, podpory a/alebo kontinuálneho zlepšovania služieb.

Value streams and processes (Hodnotové toky a procesy)

Aplikované na organizáciu a jej SVS, doména Value streams and processes rieši ako jednotlivé časti organizácie spolupracujú integrovaným a koordinovaným spôsobom umožňujúcim spolutvorbu hodnoty prostredníctvom produktov a služieb. Táto dimenzia sa zameriava na aktivity, ktoré organizácia vykonáva, ako sú usporiadané, a taktiež, ako organizácia zabezpečí efektívne a účelné umožnenie spolutvorby hodnoty (value co-creation) pre všetkých zúčastnených (stakeholders).

itil4_4dimensions

Copyright © AXELOS Limited 2018. Used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.  

Štyri dimenzie reprezentujú pohľady, relevantné pre celý SVS – Service value system. Všetky z nich sa týkajú hriadenia služieb a služieb samotných.


Bližší popis, vstupy a výstupy jednotlivých častí štryroch dimenzií riadenia služieb, vrátane príkladov, sa dozviete na kurze ITIL®4 Foundation od OMNICOMu.

  • Service Management & ITIL®
    • Service Management a ITSM - čo to je?
    • Service Management - prínosy
    • Service Management podľa ITIL®4
    • ITIL® - čo to je?
    • ITIL® - História a vývoj
    • ITIL® Service value system
    • ITIL® Service value chain
    • ITIL® The four dimensions of service management
    • ITIL® The guiding principles
    • ITIL® Practices
    • Čo (ne)môžeme od ITIL® očakávať
    • ITIL® Adopt & Adapt
    • Rozdiely ITIL®4 a ITIL® V3
    • ITIL®4 často kladené otázky (FAQ)
    • Kepner-Tregoe®
    • Certifikácia nástrojov
  • Project management & PRINCE2®
    • Rozdiely medzi PRINCE2®, PRINCE2 Agile® a Agile Scrum
    • Čo je to PRINCE2®
    • Prínosy PRINCE2®
    • Princípy PRINCE2®
    • Témy PRINCE2®
    • Procesy PRINCE2®
  • DevOps
    • Development – Operation - ALM
    • Vlastnosti prostredia DevOps
    • Ako funguje DevOps
    • Prínosy DevOps
  • Agility
    • Čo je to Agile Scrum
    • Prínosy Agile Scrum
    • Princípy Agile Scrum
  • Digital Transformation
    • Digitálny svet
    • Digitálna organizácia
    • Digitálna transformácia
    • Progresívne praktiky
    • Techniky podporujúce Digitálnu transformáciu
    • VeriSM™
    • VeriSM™ model
    • VeriSM™ aktivity
  • Lean IT
    • Lean Management
    • Princípy
    • Plytvania
    • Techniky
  • ISO20000
    • História ISO/IEC 20000
    • Štruktúra normy ISO/IEC 20000
    • Procesy podľa ISO/IEC20000
    • Postup pri implementácii ISO/IEC 20000
    • Certifikácia systému riadenia služieb
  • Business analysis (Biznis analýza)
    • Prístup k biznis analýze
    • Procesný model biznis analýzy
    • Investigatívne techniky
    • Tvorba „business case“
    • Rola Biznis analytik
  • Webináre

AKTUALITY

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • DevOps
  • Agile
  • LEAN IT
  • ISO 20000

BEST PRACTICE

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • Agile Scrum
  • LeanIT
  • DevOps 
  • VeriSM™

VZDELÁVANIE

  • ITIL® kurzy
  • PRINCE2® kurzy
  • DevOps kurzy
  • Agile Scrum kurzy
  • VeriSM™ kurzy
  • LEAN IT kurzy

WORKSHOPY

  • Blockchain
  • DevOps
  • Kanban

PARTNERI

  • AXELOS
  • EXIN 
  • PeopleCert 
  • The Open Group
  • itSMF Slovensko
  • NIKAR

PODMIENKY

  • Obchodné podmienky
  • Osobné údaje
  • Cookies

ITIL®, PRINCE2® a PRINCE2 Agile® sú registrované ochranné známky spoločnosti AXELOS Limited používané s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené. The Swirl logo™ je ochranná známka spoločnosti AXELOS Limited používaná s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené.

VeriSM™ je registrovaná ochranná známka spoločnosti IFDC. IT4IT™, TOGAF® and The Open Group Certification mark are registered trademarks of The Open Group.

OMNICOM® je registrovaná ochranná známka © 2008-2023, OMNICOM, s.r.o. – Všetky práva vyhradené