Prejsť na obsah stránky
Best Practice - Home
Vyhľadávanie
omnicom education
FacebookTwitterLinkedIn
0 položiek
€0
  • Home
  • Aktuality
  • Best practice
  • Kurzy
  • Workshopy
  • O nás
Prejsť na navigáciu

ITIL® The guiding principles

Hlavné princípy

ITIL®4 Guiding principles (Hlavné princípy) je 7 odporúčaní, ktoré usmerňujú organizáciu za všetkých okolností bez ohľadu na zmeny v jej cieľoch, stratégiách, type práce alebo štruktúre riadenia. Tietp princípysú univerzálne a trvalé.

Focus on value (Zamerajte sa na hodnotu)

Všetko, čo organizácia robí, musí byť priamo, alebo nepriamo previazané na hodnotu pre zainteresované strany. Zameranie sa na hodnotu zahŕňa mnoho pohľadov, vrátane skúseností zákazníkov a používateľov.

Start where you are (Začnite kde ste)

Nezačínajte od nuly a nebudujte niečo nové bez toho, aby ste zvážili, čo z už dostupného sa dá použiť. Je pravdepodobné, že v súčasných službách, procesoch, programoch, projektoch a ľuďoch je toho mnoho, čo sa dá využiť k vytvoreniu požadovaného výsledku.

Progress iteratively with feedback (Postupujte iteratívne so spätnou väzbou)

Nepokúšajte sa robiť všetko naraz. Dokonca aj rozsiahle iniciatívy sa musia realizovať postupne. Usporiadaním práce na menšie, zvládnuteľné časti, ktoré je možné realizovať a načas dokončiť, pomáha v sústredení úsilia.

Použitie spätnej väzby pred, v priebehu a po každej iterácii zabezpečí, že aktivity sú cielené a správne aj za meniacich sa okolností.

Collaborate and promote visibility (Spolupracujte a podporujte viditeľnosť)

Vzájomná spolupráca naprieč jednotlivými častiam organizácie (organizácií) prináša výsledky, ktoré sú lepšie prijaté, sú lepšie zamerané na ciele a majú väčšiu pravdepodobnosť dlhodobého úspechu. Dosiahnutie cieľov si vyžaduje informácie, pochopenie a dôveru. Práca a výsledky musia byť viditeľné, bez skrytej agendy a informácie o nich čo najviac zdieľané.

Think and work holistically (Myslite a pracujte holisticky)

Žiadna služba, alebo prvok slúžiaci na poskytovanie služby, neexistuje samostatne. Výsledky, ktoré dosiahne poskytovateľ služieb a spotrebiteľ služieb, budú trpieť, pokiaľ organizácia bude pracovať so službou len po častiach, a nie ako s celkom. Výsledky sa doručujú interným a externým zákazníkom prostredníctvom efektívneho a cieleného riadenia a dynamickej integrácie informácií, technológií, organizácie, ľudí, postupov, partnerov a dohôd, ktoré by mali byť všetky koordinované s cieľom poskytnúť definovanú hodnotu.

Keep it simple and practical (Udržujte veci jednoduché a praktické)

Ak proces, služba, aktivita alebo metrika neposkytnú hodnotu, alebo neprinášajú užitočný výsledok, odstráňte ich. V procese alebo procedúre použite najmenší počet krokov, potrebných na dosiahnutie cieľa. Vždy sa sústreďte na výsledok a vytvárajte praktické riešenia, ktoré tieto výsledky prinášajú.

Optimize and automate (Optimalizujte a automatizujte)

Všetky druhy zdrojov, najmä HR, by sa mali využívať na dosiahnutie čo najlepšieho efektu. Odstráňte všetko, čo je zbytočné a používajte technológiu všade tam, kde je to možné. Spravte ľudský zásah len vtedy, ak skutočne prináša hodnotu.

Guiding principles poskytujú obsažnú a holistickú víziu, ako organizácia dodávajúca služby, má tieto služby riadiť a poskytovať. Dôraz na spoluprácu, automatizáciu a udržiavanie vecí jednoduchými reflektuje princípy, ktoré nájdete v prístupoch a metodikách, ako sú Agile, DevOps a Lean.

 

  • Service Management & ITIL®
    • Service Management a ITSM - čo to je?
    • Service Management - prínosy
    • Service Management podľa ITIL®4
    • ITIL® - čo to je?
    • ITIL® - História a vývoj
    • ITIL® Service value system
    • ITIL® Service value chain
    • ITIL® The four dimensions of service management
    • ITIL® The guiding principles
    • ITIL® Practices
    • Čo (ne)môžeme od ITIL® očakávať
    • ITIL® Adopt & Adapt
    • Rozdiely ITIL®4 a ITIL® V3
    • ITIL®4 často kladené otázky (FAQ)
    • Kepner-Tregoe®
    • Certifikácia nástrojov
  • Project management & PRINCE2®
    • Rozdiely medzi PRINCE2®, PRINCE2 Agile® a Agile Scrum
    • Čo je to PRINCE2®
    • Prínosy PRINCE2®
    • Princípy PRINCE2®
    • Témy PRINCE2®
    • Procesy PRINCE2®
  • DevOps
    • Development – Operation - ALM
    • Vlastnosti prostredia DevOps
    • Ako funguje DevOps
    • Prínosy DevOps
  • Agility
    • Čo je to Agile Scrum
    • Prínosy Agile Scrum
    • Princípy Agile Scrum
  • Digital Transformation
    • Digitálny svet
    • Digitálna organizácia
    • Digitálna transformácia
    • Progresívne praktiky
    • Techniky podporujúce Digitálnu transformáciu
    • VeriSM™
    • VeriSM™ model
    • VeriSM™ aktivity
  • Lean IT
    • Lean Management
    • Princípy
    • Plytvania
    • Techniky
  • ISO20000
    • História ISO/IEC 20000
    • Štruktúra normy ISO/IEC 20000
    • Procesy podľa ISO/IEC20000
    • Postup pri implementácii ISO/IEC 20000
    • Certifikácia systému riadenia služieb
  • Business analysis (Biznis analýza)
    • Prístup k biznis analýze
    • Procesný model biznis analýzy
    • Investigatívne techniky
    • Tvorba „business case“
    • Rola Biznis analytik
  • Webináre

AKTUALITY

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • DevOps
  • Agile
  • LEAN IT
  • ISO 20000

BEST PRACTICE

  • ITIL®
  • PRINCE2®
  • Agile Scrum
  • LeanIT
  • DevOps 
  • VeriSM™

VZDELÁVANIE

  • ITIL® kurzy
  • PRINCE2® kurzy
  • DevOps kurzy
  • Agile Scrum kurzy
  • VeriSM™ kurzy
  • LEAN IT kurzy

WORKSHOPY

  • Blockchain
  • DevOps
  • Kanban

PARTNERI

  • AXELOS
  • EXIN 
  • PeopleCert 
  • The Open Group
  • itSMF Slovensko
  • NIKAR

PODMIENKY

  • Obchodné podmienky
  • Osobné údaje
  • Cookies

ITIL®, PRINCE2® a PRINCE2 Agile® sú registrované ochranné známky spoločnosti AXELOS Limited používané s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené. The Swirl logo™ je ochranná známka spoločnosti AXELOS Limited používaná s jej súhlasom. Všetky práva vyhradené.

VeriSM™ je registrovaná ochranná známka spoločnosti IFDC. IT4IT™, TOGAF® and The Open Group Certification mark are registered trademarks of The Open Group.

OMNICOM® je registrovaná ochranná známka © 2008-2023, OMNICOM, s.r.o. – Všetky práva vyhradené